On 16 July Ministry of Land, Infrastructure and Transport announce world's first "TBM (Tunnel Boring Machine) cutterhead design automation system". Also core technology "TBM equipment operation and control system" localized. This was official announcement reported by sj-ccnews.
Four organizations participated including Korea Institute of Construction Technology and EM Korea, in the R&D project of the Ministry of Land, Infrastructure and Transport.
“TBM cutterhead design automation system,” is world first. Normally it takes a month to design a cutterhead. But with Korean automated system it takes 3 days to design it by inputting various ground conditions through a three-dimensional program.
Total 9.4 billion won was invested since 2017 to today for the TBM cutterhead design automation system in Korea. First in world.
국토교통부가 세계 최초로 TBM(Tunnel Boring Machine) 커터헤드(cutterhead) 설계자동화 시스템을 개발하고 핵심기술인 TBM 장비 운전·제어 시스템을 국산화 하는데 성공했다고 16일 밝혔다.TBM은 도심지 터널, 하·해저터널, 장대 산악터널 등에서 사용하며 과거 발파에 의한 공법과는 달리 터널 전단면을 기계·굴착하는 장비를 말한다.이번에 개발된 기술은 한국건설기술연구원과 이엠코리아 등 4개 민간회사가 국토부...
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
http://www.sj-ccnews.com/news/articleView.html?idxno=22894
국토교통부, TBM(Tunnel Boring Machine) 커터헤드(cutterhead) 설계자동화 시스템 성공
www.sj-ccnews.com(세종=세종충청뉴스) 송윤영 기자 = 국토교통부는 세계 최초로 “TBM(Tunnel Boring Machine) 커터헤드(cutterhead) 설계자동화 시스템”을 개발하고 핵심기술인 “TBM 장비 운전·제어 시스템”을 국산화 하는데 성공하였다고 7. 16일 공식 밝혔다.이번 개발된 기술은 한국건설기술연구원과 이엠코리아㈜ 등 4개 민간회사가 국토교통부 연구개발(R&D)사업에 참여해 이뤄낸 성과로, '17년부터 `21년까지 총 94억 원이...