Ne yazık ki İngilizce. Hacettepe Üniversitesi'nden bir araşturmacı yayınlamış. Belki Türkçesi de vardır.
Bildiğiniz gibi Bahçe-Nurdağı tüneli bittiğinde Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli olacak. Birbirine koşut iki ayrı tünelden oluşuyor. Her bir tünelin uzunluğu 10 kilometre. İntekar'ın deldiği tünel bitti. Bildiğim kadarı ile öteki daha bitmedi. Tünel çok zor yerbilimsel özellikler gösteren bir yerde kazılıyor. İçinden fay çizgisi geçiyor.
Assessment of rate of penetration of a tunnel boring machine in the longest railway tunnel of Turkey
Candan Gökçeoğlu
Department of Geological Engineering, Hacettepe Üniversitesi, 06800, Beytepe, Ankara, Turkey
https://link.springer.com/article/10.1007/s42452-021-04903-y
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
https://link.springer.com/article/10.1007/s42452-021-04903-y
Assessment of rate of penetration of a tunnel boring machine in the longest railway tunnel of Turkey
link.springer.comSN Applied Sciences - One of the most important issues in tunnels to be constructed with tunnel boring machines (TBMs) is to predict the excavation time. Excavation time directly affects tunnel...