400 meter long Hellerud tunnel on the Østensjøbanen in Oslo has been excavated. But it comes with the warning from the project management that the project will be more expensive than expected.
Report from Byggeindustrien (Construction Industry):
VårtOslo: 60,000 passengers can have shorter journey times on the subway's lines 2 and 3 when the new tunnel is put into use next autumn.
Project owner is infrastructure and projects dept of Sporveien. Excavation had started on April 4 this year.
The tunnel has been excavated with traditional tunneling, by first drilling and then blasting into the rock. Extra Avisen has a lot of details, if anyone interested in reading Norwegian:
https://www.extraavisen.no/gjennomslag-i-den-nye-t-banetunnelen/
I dag gjennomførte Sporveien siste sprengning i den 400 meter lange Hellerudtunnelen. 60 000 passasjerer kan få kortere reisetid på T-banens linjer 2 og 3 når den nye tunnelen tas i bruk neste høst.
(TRAFIKK): Mandag 8. august gjennomførte Sporveien siste sprengning i den 400 meter lange Hellerudtunnelen. 60 000 passasjerer kan få kortere reisetid på T-banens linjer 2 og 3 når den nye tunnelen tas i bruk neste høst.
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
https://www.bygg.no/gjennomslag-i-ny-t-banetunnel-men-oslo-prosjektet-blir-dyrere-enn-antatt/1503909!/
(+) Gjennomslag i ny T-banetunnel - men Oslo-prosjektet blir dyrere enn antatt
www.bygg.noMandag ettermiddag smalt den siste salven i den 400 meter lange Hellerudtunnelen på Østensjøbanen i Oslo, men prosjektledelsen varsler at prosjektet blir dyrere enn antatt.