English | Spanish | Dutch
Log in

Doğu Akdeniz Elektrikli Demiryolu Projesi için İngiltere'den Türkiye'ye 781 Milyon Avro Kredi

    Erkan Dönmez
    By Erkan Dönmez Replies (3)

    İngiliz devletinin açıkladığına göre, İngiltere Türkiye'ye 781 Milyon Avro kredi veriyor. Kredi Rönesans Holding'in Mersin'i Adana, Osmaniye, Gaziantep ile bağlayacak hızlı tren projesini bitirmesi için kullanılacak.

    İngiliz devletinin basın açıklamasının bilgisayarda Türkçe çevirisi

    İngiltere, Türkiye'deki yeni yüksek hızlı elektrikli demiryolu için 680 milyon sterlinlik kredi garantisi veriyor
     
    Birleşik Krallık yönetiminin kredisi, Türkiye'nin güneyinde büyük kentleri yüksek hızlı, düşük karbonlu bir rota ile birbirine bağlayan 286 km'lik bir elektrikli demiryolunun tamamlanmasını sağlıyor.
     
    • UK Export Finance'ce sağlanan 781 milyon avroluk kredi - 680 milyon sterline eşdeğer - Rönesans Holding'in Mersin'i Adana, Osmaniye ve Gaziantep kentlerine bağlayan yüksek hızlı elektrikli demiryolu yapımını tamamlamasını sağlayacak.
    • Türkiye'nin en büyük ikinci konteyner limanı ile 150 mil uzaktaki iç iller arasında daha düşük kirlilik yayan bir ulaşım bağlantısı sunan demiryolunun CO2e yayımını yılda 150.000 tonun üzerinde azaltması bekleniyor.
    • UKEF'in kredısı, İngiltere'deki demiryolu sektörü sağlayıcıları için milyonlarca poundluk dışsatım sözleşmesi fırsatları yaratıyor

    Birleşik Krallık hükümetinin dışsatım kredisi kuruluşu olan UK Export Finance (UKEF), Türkiye'nin güneyinde 286 km'lik yüksek hızlı elektrikli demiryolu yapımını desteklemek için 781 milyon Euro'luk (680 milyon sterline eşdeğer) finansman sağladı.

    Ulaştırma Bakanlığı adına Mersin-Adana-Gaziantep Yüksek Hızlı Demiryolu yapımını UKEF'in Alım Kredisi Kredisi ile sağladığı finansman ile Rönesans Holding tamamlayacak.

    Anlaşmanın Birleşik Krallık'ın altyapı, mühendislik ile proje yönetimi sektörleri için yeni, milyonlarca poundluk dışsatım sözleşmesi fırsatları yaratması ve Başbakan'ın Birleşik Krallık ekonomisini büyütme önceliğini desteklemesi bekleniyor.

    Bu, Avrupa'nın en büyük on inşaat şirketinden biri olan Rönesans Holding'in yüksek hızlı demiryolu projesini Birleşik Krallık sağlama zinciriyle daha geniş ilişkiler kurmak için kullanmayı planladığı Birleşik Krallık dışsatımcıları için önemli gelecek fırsatlarını gösteriyor.

    Dışsatım Bakanı Lord Offord şunları söyledi:

    • "Birleşik Krallık-Türkiye alım-satım ilişkisi giderek güçleniyor. Geçen yıl İngiltere'nin Türkiye'ye dışsatımı 8,5 milyar sterline ulaştı ve bu hafta ülkelerimiz arasındaki dışsatım ile dışalımı daha da artıracak güncellenmiş bir alım-satım anlaşması planlarımızı duyurduk."
    • "UK Export Finance'in bu dönüştürücü yüksek hızlı demiryoluna verdiği katkı, bu başarı öyküsüne katkıda bulunuyor. Bu anlaşma, yeryüzünün ilk demiryolu sistemine ev sahipliği yapan Birleşik Krallık'ın, demiryolu yenilikçiliği ve uzmanlığı dışsatımıyla hâlâ tam gaz ilerlediğini gösteriyor."

    Birleşik Krallık dışsatımcılarının projeye sağlayıcı olması koşuluyla verilen UKEF desteği, hükümetin öncelikleri doğrultusunda Birleşik Krallık'ta süren ekonomik büyümeyi destekleyecektir; Rönesans Holding, elektronik altyapı, ESG danışmanlık hizmetleri, katener ve mekanik bileşenlere ilişki sözleşmeleri konuşmak üzere İngiltere'deki sağlayıcılarla bugünlerde ilişki içinde.

    UKEF, krediyi sağlayan J.P. Morgan, ING Bank ve BNP Paribas ile reasürans sağlayan İtalyan ve Avusturyalı dışsatım kredisi kuruluşları SACE ve OeKB ile Türk demiryolu altyapısı için önemli olan bu anlaşmayı güvence altına almak için ortak çalıştı.

    Rönesans Holding Başkanı Dr. Erman Ilıcak, şunları söyledi:

    "Türkiye'deki demiryolu bağlantılarının inşasında ve yüksek hızlı demiryolu projesinde önemli bir değişimi olası kılacak bir anlaşmayı güvence altına almak için UKEF, JP Morgan, ING ve BNP ile çalışmaktan heyecan duyuyoruz."

    "Varolan demiryolu hattını yüksek standartlı bir demiryolu hattına yükselterek, daha düşük karbonlu bir yolculuk seçeneği sunarken ve bölgenin endüstriyel bağlantı ve alım-satımını önemli ölçüde geliştirirken, olumsuz çevresel etkiyi aktif olarak azaltacağız. Rönesans Holding, Türkiye'nin ulusal çevre hedeflerine ve altyapı gelişimine katkıda bulunmaktan büyük gurur duymaktadır."

    "İngiliz Dışsatımcılar ile verimli işbirliğimiz, Türkiye'nin güneyindeki dönüştürücü yüksek hızlı elektrikli demiryolu için 781 milyon Avro finansman sağladı ve heyecan verici küresel ortaklıkların önünü açarken Türkiye ile Birleşik Krallık dışsatım ve hizmetleri arasındaki işbirliğine muazzam bir değer kattı."

    J.P. Morgan Küresel İhracat ve Ajans Finansmanı Başkanı John Meakin şunları söyledi:

    • "Bu projenin otoyollardaki trafik sıkışıklığını azaltması ve bölgede daha sürdürülebilir ulaşımı özendirmesi bekleniyor. Mal, hizmet ve önemli teknik uzmanlık sağlayan Birleşik Krallık dışsatımcılarını desteklerken, bu etkili proje için finansman sağlama sorumluluğuna sahip olmaktan onur duyuyoruz."

    Dizel lokomotiflere dayanan varolan demiryolunun yerini alan elektrikli hat, Mersin ve Gaziantep arasındaki varolan gidiş-gelişlere oranla daha düşük karbonlu bir seçenek sağlayacaktır.

    Proje öngörüleri, tamamlanan gidiş-gelişin yalnızca ilk yılında CO2e yayımlarına 157.000 ton azalma sağlayacağını gösteriyor. UKEF destekli proje, Cardiff ile Londra arasındaki uzaklıktan daha uzun bir demiryolu bağlantısı oluşturarak Türkiye'nin yüksek hızlı demiryolu kapsamını 10.000 km'ye çıkarma hedefine de doğrudan katkıda bulunacak.

    200 km/s hıza kadar trenleri taşıyabilen bu ulaşım bağlantısı, bölgesel altyapı ve büyüme için ileriye doğru atılmış büyük bir adımdır. Hızlı tren, Gaziantep'ten - bölgesel kentler Adana ve Osmaniye üzerinden - Mersin'e seyahat süresini dört saat azaltacak; Mersin, ülkenin en büyük ikinci konteyner limanı, bir milyonu aşan kişinn yaşadığı gelişen bir kenttir.

    Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, şunları söyledi:

    • "Mersin, Adana ve Gaziantep köklü kültürel kalıtları ile bölgenin sanayileşmiş ve önemli kentleri arasındadır. Bu proje, ulaşım maloluşlarının düşmesini sağlayacak, Mersin-Gaziantep yolculuk süresini kısaltacak ve demiryolu bağlantımızı güçlendirecektir."
    • "Bu bağlamda, bu proje ekonomik, sosyal ve çevresel entegrasyon için çok önemlidir. Ulusal demiryolu ağını genişletecek olan bu önemli projeye katkılarından dolayı alım-satım ortağımız UKEF'e çok teşekkür ederiz."
    • "Projenin en önemli amacı, Türkiye'de demiryolu bağlantısını iyileştirmek ve sürdürülebilir bir ulaşım seçeneği oluşturmaktır. Türkiye'nin kalkınma yolunda yeni projelerle verimli işbirliğimizi sürdürmek için sabırsızlanıyoruz."

    Demiryolunun doğu ucu olan Gaziantep, Şubat 2023'te Türkiye'yi vuran 7,8 büyüklüğündeki depremin merkez üssüne yakındı. Bu demiryolunun tamamlanmasına yönelik UKEF destekli proje, Gaziantep, Osmaniye ve Türkiye'nin güneyindeki diğer bölgelerin yeniden yapımına da katkıda bulunacak. 

    https://www.gov.uk/government/news/uk-announces-680m-for-new-high-speed-electric-railway-in-turkey

     
    • Erkan Dönmez
      By Erkan Dönmez

      Press release by British Government.

      UK backs £680m loan guarantee for new high-speed electric railway in Turkey

      UK government backing enables completion of a 286km electric railway in southern Turkey, connecting major cities with a high-speed, lower-carbon route.

      • €781m support unlocked by UK Export Finance – equivalent to £680m – will enable Rönesans Holding to finish construction of a high-speed electrified railway connecting Mersin with the cities of Adana, Osmaniye and Gaziantep

      • Offering a lower-emission transport link between Turkey’s second-largest container port and inland cities over 150 miles away, the railway is expected to reduce CO2e emissions by over 150,000 tonnes a year

      • UKEF’s backing creates multimillion-pound export contract opportunities for UK suppliers to the rail sector

      UK Export Finance (UKEF), the UK government’s export credit agency, has underwritten €781m of financing – equivalent to £680m – to support construction of a 286km high-speed electric railway in southern Turkey.

      With financing provided through UKEF’s Buyer Credit Facility, Rönesans Holding will finish construction of the Mersin-Adana-Gaziantep High Speed Railway on behalf of the Turkish Ministry of Transport.

      The deal is expected to create new, multimillion-pound export contract opportunities for the UK’s infrastructure, engineering and project management sectors, supporting the Prime Minister’s priority of growing the UK economy.

      This signals key future opportunities for UK exporters, with Rönesans Holding – one of Europe’s ten largest construction companies – intending to use the high-speed rail project to build its wider relationships with the UK supply chain.

      Lord Offord, Minister for Exports, said:

      The UK-Turkey trading relationship is going from strength to strength. Last year, UK exports to Turkey reached £8.5 billion, and this week we announced plans for an updated trade deal that will further boost exports and imports between our countries.

      UK Export Finance’s backing for this transformative high-speed railway adds to this success story. This deal shows that the UK, home to the world’s first railway system, still moves full steam ahead with its export of railroad innovation and expertise.

      UKEF’s backing – which has been given on the condition that UK exporters supply to the project – will support continued economic growth in the UK, in line with the government’s priorities; Rönesans Holding has already engaged with UK suppliers to negotiate contracts for electronic infrastructure, ESG consultancy services, catenary and mechanical components.

      UKEF worked in partnership with J.P. Morgan, ING Bank and BNP Paribas, who provided the loan, as well as SACE and OeKB – the Italian and Austrian export credit agencies providing reinsurance – to secure this landmark deal for Turkish rail infrastructure.

      Dr. Erman Ilıcak, President of Rönesans Holding, said:

      We’re thrilled to be working with UKEF, JP Morgan, ING and BNP to secure a deal that will enable a landmark shift in the Turkish construction of rail links and the high-speed railway project.

      By upgrading the existing railway line to a high standard railway line, we will be actively reducing negative environmental impact while offering a lower-carbon travel alternative and significantly enhancing the region’s industrial connectivity and trade. Rönesans Holding takes immense pride in contributing to Turkey’s national environmental goals and infrastructure advancement.

      Our fruitful collaboration with British Exporters has secured €781m in financing for the transformative high-speed electrified railway in southern Turkey, adding tremendous value to the cooperation between Türkiye and UK exports and services while paving the way for exciting global partnerships.

      John Meakin, Global Head of Export and Agency Finance at J.P. Morgan, said:

      This project is expected to reduce traffic congestion on the motorways and promote more sustainable transportation in the region. We are honoured to have the responsibility to deliver the financing for this impactful project while supporting UK exporters providing goods, services and notable technical expertise.

      In replacing the current railway, which relies on diesel locomotives, the electrified line will provide a lower-carbon alternative to existing routes between Mersin and Gaziantep. Project forecasts suggest that the completed route will save 157,000 tonnes in CO2e emissions in its first year alone.

      The UKEF-backed project will also contribute directly to Turkey’s objective of increasing high-speed railway coverage to 10,000km, by creating a rail link greater than the distance between Cardiff and London.

      Able to carry trains travelling up to 200 km/h, this transport link is a major step forwards for regional infrastructure and growth. The high-speed railway will reduce the travel time from Gaziantep – via regional cities Adana and Osmaniye – to Mersin by four hours; Mersin is the second largest container port in the country and a thriving city of over one million people.

      Treasury and Finance Minister for Türkiye, Mehmet Şimşek, said:

      Mersin, Adana and Gaziantep are among the highly industrialised and important cities of the region with their deep-rooted cultural heritage. This project will ensure a reduction of transportation costs, decrease travel time between Mersin and Gaziantep and strengthen our railway connectivity.

      In this regard, this project is crucial for economic, social and environmental integration. We are very grateful to our trading partner UKEF for their contribution to this important project, which will expand the national railway network.

      The most important aim of the project is to improve the rail connectivity and create a sustainable alternative transportation scheme in Türkiye. We look forward to continuing our fruitful collaboration with new projects on the way of development of Türkiye.

      Gaziantep, the railway’s eastern terminus, was near the epicentre of the 7.8 magnitude earthquake which struck Turkey in February 2023. The UKEF-backed project for completing this railway will also contribute to reconstruction in Gaziantep, Osmaniye and other areas of southern Turkey severely damaged in this disaster.

      https://www.gov.uk/government/news/uk-announces-680m-for-new-high-speed-electric-railway-in-turkey

      UK backs £680m loan guarantee for new high-speed electric railway in Turkey

      www.gov.uk

      UK government backing enables completion of a 286km electric railway in southern Turkey, connecting major cities with a high-speed, lower-carbon route.

    • M. Demir
      By M. Demir

      Paraları yediler, şimdi İngiliz tefecilere borçlandırıyorlar milleti... Gİdiş kötü.

    • Engin Ünverdi
      By Engin Ünverdi

      İngilizler faizle kredi veriyorlar, bir de koşul olarak tünel araç gereçlerini İngiltere'den almamız gerekiyormuş. Erdoğan'ın sarayını yapan Rönesans Holding İngiltere'den mal almak için girmiş. Ülkenin geldiği durum.

    image

    image