Gürcüeli karayollarını'nın açıklamasına göre, Batum hızlıgeçişi yapımında bitişe yaklaşılıyor. Yapım durumundaki 5 tünelin kazımı, bunların üçünün de üstünün örtülmesi bitirildi. Bunun yanısıra, iş kapsamındaki 20 köprüden 19 tanesi de bitirildi.
Batum hızlıgeçişi 14 kilometrelik, 2 gidişli yol, 5 tünel ile 20 köprüden oluşuyor. Bu hızlıgeçişin yapım nedeni, (Kobuleti hızlıgeçişi ile birlikte) Batum'un araç akışının Acara örenyeri üzerinde oluşturduğu yoğunluğu ortadan kaldırmak. Şimdiki durumda Batum'a giden her araç, Acara üzerinden gidiyor.
İşi Bölgesel Gelişme ile Altyapı Bakanlığı'na bağlı Gürcüeli Karayolları yönetiyor. Yükleniciyi tam olarak bilemedim ancak %100 bir Çin kuruluşu. Bakarsanız büyük tutarda (329 630 734 GEL) "destek" (kredi büyük olasılıkla) kullanmışlar Asya Gelişim Bankası ile Asya Altyapı Bankası'ndan. Bunlar hep Çinlilerin elindeki bankalar.
http://www.georoad.ge/?lang=geo&act=news&func=menu&uid=1710231809
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
http://www.georoad.ge/?lang=geo&act=news&func=menu&uid=1710231809
მთავარი
www.georoad.ge