Mavi Tünel'de 7. kilometreye ulaşıldı. Konya Ovası Projesi'nin parçası olan 18 Kilometrelik su iletim tünelinin amacı Afşar barajında toplanan suyu Bağbaşı barajına ulaştırmak. Konya Ovası Projesi (KOP), Türkiye'nin GAP'tan sonra en büyük sulama projesi olacak. KOP ile Akdeniz'e boşa akan yıllık 700 milyon metreküplük su Konya ovasında sulama için değerlendirilecek.
Mavi Tünel'de iki ayrı kazı yöntemi kullanılıyor. Afşar barajından başlayan kazıda Tünel Delme Makinesi (TDM) kullanılırken, tünelin Başbaşı ucundan başlayan kazıda ise del-patlat yöntemi kullanılıyor. 18136 metrelik tünelin 11505 metresi TDM ile kazılacak. Geri kalanı ise del-patlat ile. Yeni Konya'nın bildirdiğine göre TDM şimdiye dek 2637 metrelik bir ilerleme yaptı.
Bu DSİ projesini İlci Yapı ile Petek Proje gerçekleştiriyor.
Ülkemize, ulusumuza hayırlı olsun.
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
Mavi Tünel (blue tunnel) excavation reach 7. kilometre. It is last piece of Konya Ovası Projesi (KOP - Konya plains project). 18 km long water conveyance tunnel. Every year 700 million m3 water flow to Akdeniz (mediterranean sea). After tunnel, they will flow to Konya plains for irrigation needs.
Two excavation methods used. TBM for 11,5 kilometer. Rest with drill and blast. So far TBM excavated 2,6 kilometer.
İt is a project of DSİ (State water works). Contractors İlci Yapı and Petek Project.
http://www.yenikonya.com.tr/guncel/konya_ovasi_projesinin_ikinci_tunelinde_7_bin_metreye_yaklasildi-1483074
Konya Ovası Projesi’nin ikinci tünelinde 7 bin metreye yaklaşıldı
www.yenikonya.com.trKonya Ovası Projesi kapsamında inşa edilen ve Afşar Barajı’nda depolanan suları Bağbaşı Barajı’na aktaracak 18 bin 136 metre uzunluğundaki Hadimi Tüneli’nde 7 bin metreye yaklaşıldı.