English | Spanish | Dutch
Log in

İzmir’in en uzun tüneli olan Buca - Bornova karayolu tunelinin yapımına başlanıyor

    Erdem Mertoğlu

    Kamu İhale Kurumu (KİK) kararı doğrultusunda, İzmir Büyükkent Yerel Yönetimi, Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ile anlaşma yaparak Buca - Bornova karayolu tünelinin yapım sürecini başlattı.

    Bu, Buca - Bornova tüneli için yapılan ikinci işkapma süreci oluyor. İlk işkapmayı   yaklaşık 110 milon TL ile HGG İnşaat AŞ almıştı. Ancak bu kuruluşun tünelin yalnızca 250 metresini kazıp işi bırakması üzerine, 2021'in Ağustos ayında ikinci işkapma yapılmış, işkapmayı 540 milyon TL bedelle Deha Altyapı A.Ş. - Feza Taahhüt A.Ş. ortaklığı kazanmıştı. Ancak ikinci en düşük bedeli öneren Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., kazanın ortaklığın önerdiği bedelin gerçekçi olmadığını öne sürerek KİK'de sonuca karşı çıkmıştı. Bu yargı süreci tünel yapımında 8 aylık gecikmeye yol açtı. Sonuçta, İzmir Büyükkent Yerel Yönetimi, KİK'de Özkar ile anlaşmayı yaparak, tünel yapım sürecini yeniden başlattı.

    Toplam 7,1 km olan yol yapımı 2,5 kilometrelik iki tüplü karayolu tünelinden oluşuyor.

    İzmir Büyükkent Yerel Yönetimi aşağıdaki açıklamayı yaptı:

     

    İzmir’in en uzun tünelinin yapımına başlanıyor

    Buca ile İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminali arasında şehir trafiğine girmeden bağlantı sağlayacak dev projenin Buca Tüneli ve diğer etaplarının tamamlanması için İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı ihale Kamu İhale Kurumu’na (KİK) yapılan itiraz nedeniyle 8 aylık gecikmeyle sonuçlandı. KİK’in aldığı karar üzerine en düşük ikinci teklifi sunan Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ile sözleşme imzalandı. 559 milyon liraya mal olacak Buca Tüneli ve devamındaki etaplar 3 yılda tamamlanacak.

    İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, Buca ile Bornova arasında kesintisiz ulaşım sağlayacak projenin önemli ayaklarından “Buca Tüneli”ni tamamlamak için başlattığı ihale süreci tamamlandı. Yüklenici firmanın işten çekilmesi nedeniyle yarım kalan tünel inşaatını bitirmek için 2021 yılı Ağustos ayında ihaleye çıkan Büyükşehir Belediyesi, Kamu İhale Kurumu’na yapılan itirazların sonuçlanmasının ardından ihaleyi alan Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ile sözleşme imzaladı. Firma 559 milyon liralık bedelle tünel inşaatı ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan 2 alt geçit, 4 menfez, 4 kavşak, 1 üst geçit ve duvar imalatlarını yapacak. Yer tesliminin ardından başlayacak inşaat 3 yılda tamamlanacak.

    KİK en düşük teklife değil ikinciye verdi
    Tünel ihalesini alan yüklenici firmanın 4735 Sayılı Kanun'un “Sözleşmelerin Tasfiyesi ve Devri” başlıklı geçici dördüncü maddesine dayanarak işin tasfiyesi için başvuruda bulunması üzerine yaklaşık 250 metresi tamamlanan tünelde inşaat çalışmaları 2019 yılı Ağustos ayında durmuştu. Projenin devam etmesi için 19 Ağustos 2021 tarihinde İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen ihaleye 25 firma katıldı. Deha Altyapı A.Ş-Feza Taahhüt A.Ş. ortaklığının verdiği 540 milyon 567 bin liralık en avantajlı teklif isteklilere iletildi. Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ise 559 milyon liralık teklifi ile ikinci sırada yer aldı. Hem Özkar İnşaat’ın hem de ihaleye katılan diğer firmaların KİK’e yaptığı itirazlar değerlendirildi. 8 ay süren değerlendirme sonucunda KİK, 18 milyon 433 bin lira yüksek teklif veren ÖZKAR İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye ihalenin verilmesi kararını aldı.

    1 milyar liranın üzerinde yatırım
    Tünel önümüzdeki aylarda hizmete alınacak viyadüklerle Konak'tan şehirlerarası otobüs terminaline ulaşımı kolaylaştıracak. Şehir içi trafiğe de nefes aldıracak projenin toplam uzunluğu 7,1 kilometreyi bulacak. Tünel tamamlandığında İzmir’in en uzun karayolu tüneli unvanına sahip olacak. İzmirlilerin halen kullanmakta olduğu Bayraklı 1 Tüneli 320 metre, Konak Tüneli bin 674 metre, Bayraklı 2 Tüneli ise bin 865 metre uzunluğunda. Viyadük inşaatı, bağlantı yolları, tünel inşaatı ve diğer etaplar ile birlikte yatırım miktarı 1 milyar liranın üzerinde olacak.

    Uzunluğu 2,5 kilometre
    İzmir'in en uzun tüneli “Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Çevre Yolu Arası Bağlantı Yolu Projesi”nin ikinci etabı kapsamında inşa edilecek. Çift tüp tünelin uzunluğu 2,5 kilometre olacak ve 2 gidiş – 2 geliş toplam dört şeritli olarak hizmet verecek. Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi Buca Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve Çevre Yolu Arası Bağlantı Yolu Yapılması Birinci Etap ikmal işi kapsamında 2 viyadük, 2 alt geçit ve 1 üst geçit inşatını tamamladı. Bağlantı yolları, aydınlatması yapılarak önümüzdeki aylarda kullanıma açılacak.

    Yer tesliminin ardından inşaatlar başlıyor
    Tünel inşaatının ihalesi ile projenin üçüncü ve dördüncü etaplarında yer alan iki alt geçit, 4 menfez, 4 kavşak, 1  üst geçit ve duvar imalatlarını içeren inşaatların ihalesi birlikte yapıldı. Projenin Homeros Bulvarı ile tünel arasında bulunan 850 metrelik üçüncü etabında Çaldıran, Hürriyet, Mehtap, Çamlık mahallerine bağlantı sağlanarak bölgede trafik problemlerinin çözümlenmesi hedefleniyor. Bu kapsamda 2 kavşak, bir alt geçit, bir menfez ve duvar imalatları yapılacak. Projenin 4. Etabı, imalat çalışmaları devam eden 1. etap ile tünel arasında kalan bin 773 metrelik 750 metrelik kısmını kapsıyor. Bu aşamada 2 kavşak, 1 üst geçit, bir alt geçit, 3 menfez ve duvar imalatları yapılacak.

    Şehir trafiğine girmeden otogara ulaşılacak
    7,1 kilometrelik güzergah 35 metre genişliğinde 3 geliş 3 gidiş toplam 6 şerit bölünmüş yol ile 2,5 kilometrelik çift tüp tünelden oluşuyor. Tünel ve viyadük projesi ile Çamlık, Mehtap, İsmetpaşa, Ufuk, Ferahlı, Ulubatlı, Mehmet Akif, Saygı, Atamer, Çınartepe, Merkez, Zafer, Birlik, Koşukavak, Çamkule, Meriç, Yeşilova ve Karacaoğlan mahalleleri aşılarak Bornova Kemalpaşa Caddesi’nden Otogar'a bağlantı sağlanacak. Homeros Bulvarı ve Onat Caddesi üzerinden İzmir'in en uzun tünelini geçen araçlar, şehrin yoğun trafiğine girmeden Otogar ve çevre yoluna ulaşabilecek. Dev yatırım tamamlandığında kent içi trafik rahatlayacak, şehir trafiğine girmeden Buca’daki Homeros Bulvarı, Işıkkent’teki İzmir Otogarı’na bağlanacak.

    https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/izmir-in-en-uzun-tunelinin-yapimina-baslaniyor/46528/156

    • Erdem Mertoğlu
      By Erdem Mertoğlu

      In line with the decision of the Kamu İhale Kurumu ("Public Procurement Authority" - KİK), İzmir Büyükkent Yerel Yönetimi (İBYY - İzmir Metropolitan Municipality) signed an agreement with Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi and started the construction process of the Buca - Bornova highway tunnel.

      This is the second tender process for the Buca - Bornova tunnel. HGG İnşaat AŞ had won the first tender with approximately 110 million TL. However, after excavating only 250 meters of the tunnel and HGG has abandoned the work. Then the second tender was made in August 2021, and Deha Infrastructure A.Ş. - Feza Contracting Inc. joint venture won the tender with a price of 540 million TL.  However, Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., which had offered the second lowest price, opposed the outcome in the KİK, arguing that the price offered by the partnership was not realistic. This judicial process resulted in an 8-month delay in tunnel construction. As a result, İBYY made an agreement with Özkar who has won the legal process at KİK.

      The road construction, which is 7.1 km in total, consists of a 2.5-kilometer two-tube highway tunnel.

      İzmir Büyükkent Local Government made the following statement:

      Construction of Izmir's longest tunnel begins

      The tender opened by the Izmir Metropolitan Municipality for the completion of the Buca Tunnel and other stages of the giant project, which will provide a connection between Buca and Izmir Intercity Bus Terminal without entering the city traffic, resulted in an 8-month delay due to the objection made to the Public Procurement Authority (KIK). Upon the decision of the KİK, a contract was signed with Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, which offered the second lowest bid. The Buca Tunnel, which will cost 559 million liras, and the following stages will be completed in 3 years.

      The tender process initiated by the Izmir Metropolitan Municipality to complete the "Buca Tunnel", one of the important pillars of the project that will provide uninterrupted transportation between Buca and Bornova, has been completed. The Metropolitan Municipality, which went out to tender in August 2021 to finish the tunnel construction, which was left unfinished due to the contractor's withdrawal, signed a contract with Özkar İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, which won the tender after the objections to the Public Procurement Authority were concluded. The company will undertake the tunnel construction, 2 underpasses, 4 culverts, 4 intersections, 1 overpass and walls in the third and fourth stages of the project, with a cost of 559 million liras. The construction, which will start after the site delivery, will be completed in 3 years.

      GCC awarded to the second, not the lowest bid
      The construction works in the tunnel, of which approximately 250 meters were completed, stopped in August 2019, after the contractor company, which received the tunnel tender, applied for the liquidation of the work based on the temporary fourth article of the Law No. 4735, titled "Liquidation and Transfer of Contracts". For the continuation of the project, 25 companies participated in the tender organized by the Izmir Metropolitan Municipality on August 19, 2021. Deha Infrastructure Inc.-Feza Contracting Inc. The most advantageous offer of 540 million 567 thousand liras given by the partnership was delivered to the bidders. Özkar Construction Industry and Trade Inc. took the second place with its offer of 559 million TL. The objections of both Özkar İnşaat and other companies participating in the tender to the KİK were evaluated. As a result of the evaluation that lasted for 8 months, KİK decided to award the tender to ÖZKAR İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., which made a high bid of 18 million 433 thousand liras.

      Over 1 billion TL investment
      The tunnel will facilitate transportation from Konak to the intercity bus terminal with the viaducts to be put into service in the coming months. The total length of the project, which will give a breath of fresh air to urban traffic, will reach 7.1 kilometers. When the tunnel is completed, it will have the title of the longest road tunnel in İzmir. Bayraklı 1 Tunnel, which is still used by the people of İzmir, is 320 meters long, Konak Tunnel is 674 meters, Bayraklı 2 Tunnel is 865 meters long. Together with the viaduct construction, connection roads, tunnel construction and other stages, the investment amount will be over 1 billion liras.

      Its length is 2.5 kilometers
      İzmir's longest tunnel will be constructed within the scope of the second phase of the “Connection Road Project between Buca-Onat Street and the Intercity Bus Terminal and the Ring Road Project”. The length of the double tube tunnel will be 2.5 kilometers and it will serve as a total of four lanes, 2 departures and 2 arrivals. The tunnel will be 7.5 meters high and 10.6 meters wide. İzmir Metropolitan Municipality completed the construction of 2 viaducts, 2 underpasses and 1 overpass within the scope of the First Stage of the Connection Road Between Buca Onat Street and the Intercity Bus Terminal and the Ring Road. The connection roads will be opened for use in the coming months after lighting.

    • Erdem Mertoğlu
      By Erdem Mertoğlu

      İhale ikinci firmaya verilmişti… Ayrıntıları ortaya çıktı!

      www.egedesonsoz.com

      Kamuoyunda tartışmalara neden olan Buca Tüneli’nin ihalesinde Kamu İhale Kurulu’nun ihaleyi en düşük ikinci teklifi veren şirkete vermesinin ayrıntıları ortaya çıktı.

    • Coşkun Erdi
      By Coşkun Erdi

      İşi alan şirket yandaş mı?

    image

    image