English | Spanish | Dutch
Log in

Bulgaristan Şikpa Tüneli yapımı için Bulgar İş Ortaklığı PSVT ile antlaşmayı yapıyor

    Erdem Mertoğlu

    Bulgaristan Şipka tüneli - Bultaristan Yol Altyapısı Kurumu (API)

    Bulgaristan Yol Altyapısı Kurumu (API) toplam 4,011 kilometre uzunluğunda (en uzunu 3,22 kilometre olan) 5 tünelden oluşan Şipka tüneli için Bulgar kuruluşlarından oluşan PSVT ile antlaşma yapıyor. PSVT iş ortaklığı Patni Stroezhi-Veliko Tarnovo, Hydrostroy,  Patinzheneringstroy-T Consortium'dan oluşuyor. PSVT 2020'de yüklenici atamasını 183 milyon avroluk ederle kazanmıştı. O zamandan bu yana da teknilk öneri çalışmaları sürüyordu.

    API'nin Genelağ sitesindeki basın açıklaması şöyle:

    Yarın, Şipka'nın altındaki tünelin tasarım ve inşaat sözleşmeleri imzalanacak.

    Yarın, 8 Haziran, Yol Altyapı Kurumu Yönetim Kurulu Başkanı Todor Vassilev, Şipka altındaki tünelin tasarımı, yapımı ileyapım denetimi sözleşmelerini imzalayacak.

    Kamu yüklenici ataması, 7,96 km'si yeni yapım ve 2,59 km'si varolan I-5 Gabrovo - Kazanlak yolunun yeniden yapımı olmak üzere 10.549 km uzunluğunda bir bölümün yanı sıra toplam uzunluğu 4,011 km olan 5 tane tünelin yapımını öngörmektedir. . Shipka'nın altındaki tünel 3,22 km olacak. Öteki 4 tünel daha küçük - sırasıyla 171 m, 240 m, 90 m ve 290 m, 6 köprü ile 1 alt geçit yapımlanacak, 12. betonarme dolgular, bir tane betonarme dayanak duvarı, bir tane betonarme sur duvarı vb.

    Şipka Doruğu'nun altındaki tünel, Şipka Geçidi'nin 1 km batısında ve Malusha Peak'in 1 km doğusunda olacak. Tünelin kuzey bölümü Gabrovo semtinde, güney bölümü ise Stara Zagora semtinde olacak. İki şeritli, iki ana şeritli ve iki kaldırımlı olacak. Altyapı, Kuzey - Güney yönündeki trafikte kilit nokta olacak ve buradan Bulgaristan'ın orta kesimindeki Balkan Dağları'ndan geçecek. Hizmet vereceği ana ulaşım yönleri şunlardır: Ruse - Veliko Tırnovo - Shipka - Stara Zagora - Svilengrad (Makaza) ve Oryahovo - Sevlievo - Shipka - Stara Zagora - Svilengrad (Makaza).

    "Sitenin tasarımı ile yapımı:" 20 + 124,50 km'den 30 + 673,48 km'ye kadar Gabrovo geçidi, Şipka doruğunun altındaki tünel de içinde olmak üzere "2021-2027 Ulaşım Bağlantısı" Programı projesine eklenmiştir.

    Tasarım ile yapım sözleşmesi, DZZD Konsorsiyumu PSVT ile imzalanacak ve şunları içeriyor: Yol Yapımı - Veliko Tarnovo AD, Hydrostroy AD ve Patinzhenirigstroy-T EAD. Değeri KDV içinde 358.020.000 BGN'dir. İşin uygulama süresi 240 gün / 8 ay / tasarım için ve 1280 gün / 3,5 yıl /Yapım için.

    Yapım denetimi, katılımcılarla birlikte DZZD "Transconsult - Sveko"ya atanacaktır: "Transconsult - BG" OOD ve "Sveko Energoproekt" AD. Sözleşmeleri KDV içinde 6.479.935,20 BGN'dir.

    Görsel ile Basın Açıklaması için kaynak: https://api.bg/bg/novini/utre-se-podpisvat-dogovorite-za-proektirane-i-stroitelstvo-na-tunela-pod-shipka.html

    • Erdem Mertoğlu
      By Erdem Mertoğlu

      Bulgaria's Road Infrastructure Agency (API) announce they sign contract on 8 June with all-Bulgarian PSVT consortium for the construction of Shipka Tunnel (it consists of 5 tunnels longest 3,22km) total 4,011km.

      English of press release:

      Tomorrow the contracts for design and construction of the tunnel under Shipka will be signed

      Tomorrow, June 8, the Chairman of the Management Board of the Road Infrastructure Agency Todor Vassilev will sign the contracts for design and construction and construction supervision of the tunnel under Shipka.

      The public procurement envisages the construction of a section with a length of 10,549 km, of which 7.96 km are new construction, and 2.59 km are reconstruction of the existing road I-5 Gabrovo - Kazanlak, as well as 5 tunnels with a total length of 4,011 km. The tunnel under Shipka will be 3,22 km. The other 4 tunnels are smaller - respectively 171 m, 240 m, 90 m and 290 m. Another 6 bridges and 1 underpass will be built, 12. reinforced embankments, one reinforced concrete retaining wall, one reinforced concrete fortification wall, etc.

      The tunnel under Shipka Peak will be 1 km west of Shipka Pass and 1 km east of Malusha Peak. The northern part of the tunnel will be in Gabrovo district and the southern part in Stara Zagora district. It will have two lanes, two leading lanes and two sidewalks. The facility will be a key point in the traffic in the direction North - South and through it will pass through the Balkan Mountains in the central part of Bulgaria. The main transport directions that it will serve are: Ruse - Veliko Tarnovo - Shipka - Stara Zagora - Svilengrad (Makaza) and Oryahovo - Sevlievo - Shipka - Stara Zagora - Svilengrad (Makaza).

      The project "Design and construction of the site:" Bypass of Gabrovo from km 20 + 124.50 to km 30 + 673.48, including the tunnel under the peak Shipka "is included in the project of the Program" Transport Connectivity "2021-2027.

      The design and construction contract will be signed with DZZD Consortium PSVT, which includes: Road Construction - Veliko Tarnovo AD, Hydrostroy AD and Patinzhenirigstroy-T EAD. Its value is BGN 358,020,000 with VAT. The term for execution of the order is 240 days / 8 months / for design and 1280 days / 3.5 years / for construction.

      The construction supervision will be assigned to DZZD "Transconsult - Sveko" with participants: "Transconsult - BG" OOD and "Sveko Energoproekt" AD. Their contract is BGN 6,479,935.20 with VAT.

      https://api.bg/bg/novini/utre-se-podpisvat-dogovorite-za-proektirane-i-stroitelstvo-na-tunela-pod-shipka.html

    image

    image