İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kendi gücüyle yapımını sürdürdüğü Buca Raylı Altgidişinde, dört tünel açma makinesinin de devreye girmesiyle tünel kazıları büyük hız kazandı. Hattı oluşturan tünellerin yüzde 38’i bitirildi. Buca Raylı Altgidişi, Buca’nın en uzak mahallesi ile İzmir Körfezi arasındaki ulaşım süresini 20 dakikanın altına düşürecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynaklarıyla yapımını sürdürdüğü Buca Raylı Altgidişi'nde çalışmalar son hızıyla sürüyor. Dört tünel açma makinesinin (TAM/TBM) tıipkı anda çalışmaya başladığı Buca'da, kazılarda yaklaşık yüzde 38 düzeyine gelindi. 2025 yılının sonunda tünellerin bitirilmesi ereklenirken, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Alpaslan Kara hedeflerini anlattı. Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Alanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule duraklarının bulunduğu Buca Raylı Altgidişi, Narlıdere-Bornova Evka 3 arasında çalışan varolan Raylı Altgidişi ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN hattı ile Şirinyer'de birleşecek. Bu gidiş üzerinde tren setleri sürücüsüz olarak hizmet verecek. Buca’nın en uzak mahallesi Çamlıkule ile İzmir Körfezi arasındaki ulaşım süresi 20 dakikanın altına düşecek.
“Günde 400 bin yolcu taşıyabilecek” İzmir Büyükkent Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Alpaslan Kara, toplam 19 bin 500 metre tünel kazılacağını belirterek “Bunun 7 bin 500 metresini bitirdik. Tünel kazılarımızın yaklaşık yüzde 38'i bitti. Buca Koop istasyonu ile Tınaztepe Yerleşkesi arasındaki tüm tünel çalışmaları sona erdi. Ayrıca General Asım Gündüz ile Zafertepe Üçyol arasındaki iki durağı birbirine bağladık. Toplam üç durak arasındaki tünelleri bitirmiş olduk. Kalan 12 bin metrelik tünel çalışmalarımızı da 2025 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Bu, 13 kilometre uzunluğunda 10 durak ile bir giriş-çıkış yapısından oluşacak büyük bir proje. Günde 400 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip. Bu entegre toplu ulaşım hizmetine büyük katkı demek… Buca rahatlayacak, İzmir rahatlayacak” diye konuştu.
“108 araçtan oluşan 16 kümelik tren filosu planlıyoruz” Projenin İzmirlilerle buluşması için hızla çalıştıklarını, tüm şantiyelerde toplam 750 çalışanın bulundugunu belirten Kara, sözlerini şöyle bitirdi: “Bu hatta çalışacak tren kumelerinin alımı için 2025’te ihaleye çıkacağız. Toplam 108 araçtan oluşan 16 kümelik metro treni filosu planlıyoruz. Bu araçların bakımının yapılması için 80 bin metrekare kapalı alana sahip bir atölye ve depo alanı da yapilacak. İki kattan oluşan depoda bakım alanları ve ofisler bulunacak. 2027 sonu itibariyle Buca Metrosu’nda işletmeyi başlatmayı amaçlıyoruz. İzmir için çok önemli olan bu proje yaklaşık 450 milyon Avro kaynakla gerçekleştiriliyor. Bölgede oturan hemşehrilerimizin, yapım işleri nedeniyle biraz sıkıntı çektiklerinin farkındayız. Ancak çekilen güçlük, toplu ulaşımın rahatlamasıyla büyük bir konfora dönüşecek.”
For English, please visit:
https://tunnelcontact.com/discussion/view/60446/turkiye-tunnel-excavations-in-izmir-buca-subway-continues-with-4-tbms
Türkiye: Tunnel excavations in İzmir Buca Subway continues with 4 TBMs : TunnelContact.com
tunnelcontact.comThe Networking Site for Tunnel and Underground Space Professionals