Once constructed, the new 11 km long Offenburg tunnel will be the longest railway tunnel in Germany. Is will especially be used for the freight trains between the Rheintalbahn in the north of Offenburg and the new double-track line being built in the south of Offenburg.
On June 24th, the “Early Public Participation” (FrÖb) for the planning approval section (PfA) 7.1 Appenweier – Hohberg will be available from DB. The plans will be available online on the project site karlsruhe-basel.de during the FrÖb (until July 29th), so that residents in the area can review them and provide feedback if they feel so.
Offenburg tunnel is part of the Offenburg-Riegel railway extension. The first phase will implement the Appenweier - Hohberg section.
Zur „Frühen Öffentlichkeitsbeteiligung“ legt die DB ab 24. Juni die Pläne für den Tunnel Offenburg auch im Appenweierer Rathaus aus. Informieren kann man sich aber auch online.
Offenburger Tunnel, so-called project of the century, will cost euro 4 billion.
https://www.bo.de/lokales/offenburg/tunnel-kostet-fast-vier-milliarden-so-erklaert-es-die-bahn
Die Bahn hat eine Gesamtkostenprognose für das Jahrhundertprojekt in Offenburg erstellt. Dass ihr Protest Auslöser für ein Milliardenprojekt sein würde, hätten die Gegner der damaligen Antragstrasse wohl nicht gedacht.
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
Project website https://www.karlsruhe-basel.de/home.html
Karlsruhe–Basel - ABS/NBS Karlsruhe–Basel
www.karlsruhe-basel.de