On April 16 the 7.53 km-long underground tunnel below Jemulpo Road, which leads from Shinwoel Interchange open. It has 4 lanes. It is very deep. 70 meter underground. Deepest in Korea.
Build-transfer-operate (BTO) tunnel project built by Seoul Tunnel Co. Ltd. consortium and Seoul Metropolitan Government (SMG).
Seoul Tunnel Co. Ltd. consortium leader is Daelim Industrial Co. Ltd. With Hyundai E&C, GS E&C, Hyundai Amco, Kumho Industrial, Lotte E&C, Dongkwang Construction Co. and Gyeongnam Enterprise.
Project cost 454.6 billion won. Original plan for completion was 2020. But pandemic delayed it.
[서울=뉴스핌] 김성수 기자 = "서울제물포터널이 완공되면 지상 내 교통량이 30% 줄어들어 서울 강서구, 양천구, 영등포구의 교통 및 대기환경이 크게 좋아질 겁니다. 또 현재 시공 중인 제3연륙교와 연계하면 인천국제공항에서 서울 도심, 여의도, 강남
cover tunnel photo by: Matt Brown from London, England / CC BY
Copyright 2019-2024 TunnelContact.com
′신월동~여의도 8분′...서울 제물포터널 가보니
www.youtube.com서울 제물포터널이 5년 6개월의 공사를 마치고 다음 달 16일 개통합니다.보시는 것처럼 제물포터널의 길이는 7.53km, 신월동에서 여의도를 지하로 한 번에 잇는데요.터널 개통 이후 예상 이동 시간이 20분 이상 줄어들 것으로 기대됩니다.심다혜 기자가 개통을 앞둔 서울 제물포터널에...